Gruppe 38 indvier Aarhus Ø

Teatret Gruppe 38 flytter i en nyopført teaterbygning på Aarhus Ø i løbet af 2019. Men allerede i sensommeren 2017 indvier teatret den nye havnebydel med installationen All This Coming and Going

Til august 2017 indvier Teatret Gruppe 38 den nye havnebydel Aarhus Ø med teaterinstallationen All This Coming and Going, der præsenteres på havnefrontens Pier 3. Teatret skaber installationen i samarbejde med de to udenlandske teatre Trickster-p (CH) og Terrapin Puppet Theatre (TAS), og værket er Teatret Gruppe 38’s største bidrag til Aarhus 2017 – Europæisk kulturhovedstad. Den fysiske ramme for teaterinstallationen er 10 store skibscontainere, der placeres ved havnefronten på Pier 3, Aarhus Ø.

Frydeskrig og skibsforlis

Med installationen skildrer de tre teatre oceanernes gådefulde fortællinger. Projektioner, skygger og levende billeder inden i og uden for de 10 containere afbilder, hvad der var, og hvad der vil komme; landskaber efter en tsunami, Titanic på første klasse, et bibliotek uden bøger, den sidste rejse, hjertegribende toner, skibsforlis og frydeskrig.

Fakta

All This Coming and Going er skabt af Teatret Gruppe 38, schweiziske Trickster-p og tasmanske Terrapin Puppet Theatre

Dato og tid: 30. aug.-2. sep. 2017 kl. 21.00-24.00 (under Aarhus Festuge)

Sted: Pier 3, Aarhus Ø

Det er muligt at købe og nyde øl og vand ved installationen.

I 2019 flytter Teatret Gruppe 38 selv i en ny teaterbygning tegnet af arkitektfirmaet BIG.

Trickster-p: Schweizisk teaterkompani stiftet af Cristina Galbiati og Ilija Luginbühl. Trickster er kendt for at skabe helt unikke teaterinstallationer og bevægende kunstværker, som de rejser verden rundt med. Nogle aarhusianere vil kunne huske Trickster-p fra fortolkningen af Snehvide og de syv små dværge, forestillingen B, der kunne opleves under festivalen ILT – internationalt Levende Teater 2017.

Terrapin Puppet Theatre: Australiens førende dukketeater. Teatret, der ledes af instruktør og dukkefører Sam Routledge, bruger nye teknologier til at fortælle sofistikerede historier med humor og indføling. Terrapin har præsenteret sine forestillinger på Australiens større festivaler og teatre, eksempelvis Arts Centre Melbourne, Perth International Arts Festival og The Australian Festival for Young People. Derudover har teatret blandt andet turneret i Hong Kong, New Zealand, Irland, Kina og USA.

All This Coming and Going
præsenteres med støtte fra:

Australian Government - Catalyst Australian Arts and Culture Fund                          Aarhus 2017

Aarhus Kommune

fbq('track', 'ViewContent'); fbq('track', 'AddToCart'); fbq('track', 'Lead'); fbq('track', 'CompleteRegistration');