Vi flytter i nyt teaterhus på Aarhus Ø

Aarhus Ø, Pier 4, foto: Lars K. Olesen

I  2019 flytter Teatret Gruppe 38 fra sine charmerende, men efterhånden lidt for små, lokaler i Mejlgade til den nye havnebydel Aarhus Ø.

Vi flytter i et nyt teaterhus, som arkitektfirmaet BIG – Bjarke Ingels Group har tegnet som en del af projektet AARhus på Pier 4. Ud over et teater, kommer bygningen til at rumme restaurant og café, samt flere mindre showrooms/gallerier, der fx kan benyttes af mindre virksomheder eller selvstændige.

Både Aarhus kommune, projektets arkitekter og investorer ønsker at skabe en levende bydel med rig aktivitet mellem husene, et attraktivt bymiljø og gode kulturelle tilbud i Aarhus Ø. Det ser Teatret Gruppe 38 frem til, sammen med restauranter, caféer, strandpromenade, boliger og m.m, at bidrage til. Teatret lejer de nye lokaler, der opføres af byudviklere og investorer på Pier 4, ligesom vi lejer vores nuværende lokaler i Mejlgade.

I det nye teaterhus får vi plads til en prøvesal, hvilket betyder, at vi kan rumme lidt flere publikummer og huse lidt større – og forhåbentligt lidt flere aktiviteter. Teatret er efterhåneden ved at vokse ud af sin nuværende teatersal, og derfor glæder vi os til at få lidt mere plads. Men Teatret Gruppe 38 forbliver det samme, intime teater – det er kun vores adresse, faciliteter og muligheder, der forandrer sig.

Her på siden kan du følge processen mod Teatret Gruppe 38’s flytning fra Mejlgade til Aarhus Ø.

Aarhus Ø, Pier 4, Februar 2018

AARhus og Pier 4 feb 2018 - Lars K Olesen    AARhus og Pier 4 feb 2018 - Lars K Olesen

Boligbyggeriet AArhus, der er teatrets kommende nabo, fanget i en vintersolopgang.  Fotos. Lars K. Olesen

Aarhus Ø, Pier 4, juni 2017

Pier 4 Aarhus Ø juni 2017_Gruppe 38-3  Pier 4 Aarhus Ø juni 2017_Gruppe 38

Pier 4 Aarhus Ø juni 2017_Gruppe 38_1

Fotos. Lars K. Olesen

Aarhus Ø, Pier 4, januar 2017

aarhus oe jan 17 3   aarhus o januar 2017

aarhus ø jan 17 1

Fotos. Lars K. Olesen

Første spadestik bliver taget 30. maj 2016

foeste spadestik 30 maj 2016     spadestik 30 maj 2016          foerste spadestik 30 maj 2016     Foerste spadestik AARhus

Fotos. Teatret Gruppe 38

fbq('track', 'ViewContent'); fbq('track', 'AddToCart'); fbq('track', 'Lead'); fbq('track', 'CompleteRegistration');