Se information om coronavirus og regler for brug af mundbind i teatret. Bemærk at forsamlingsforbuddet på 50 personer ikke er gældende for publikummer i teatret.

Find vej og parkeringsmuligheder

Teatret Gruppe 38 er lokaliseret ved Bassin 7 på Aarhus Ø. Vores lokaler er tegnet af BIG – Bjarke Ingels Group og rummer to sale: Teatersalen med plads til op til 140 publikummer, og Bølgen med plads til op til 50 publikummer.

På Aarhus Ø er vi en del af en af en ny, spændende bydel midt i Aarhus med restauranter, caféer, havnebad og strandpromenade. Midt i alt det nye byder vi publikum indenfor i nærværende rammer – sådan som vi altid har gjort det.

Tryk for at forstørre kortet

Find vej

Teatrets adresse er Irma Pedersens Gade 222, 8000 Aarhus C.

Hvis du følger Bernhard Jensens Blvd. på gåben eller cykel (se den orange linje på kortet), drejer du blot til højre ved Havnebadet (nr. 3) for at gå langs vandkanten til teatret (nr. 1).

Kommer du med offentlig transport, kan du tage bybus 23 til Nikoline Kochs Plads (nr. 6), eller bybus 17 eller letbane L1 til Østbanetorvet (nr. 4).
Det er også muligt at tage lang række busser til Nørreport og letbane L2 til Nørreport (5), hvorfra det tager cirka 15 minutter at gå til teatret.

Parkering

Det er muligt at parkere kort fra teatret mod betaling i områdets parkeringkældre og på diverse parkeringspladser Fx:

• Thit Jensens Gade (nr. 7). OBS: Kræver download af EasyPark-app.,
  • Navitas, der er gratis de fleste søndage (nr. 8)
  • Q-park ved Havnens Perle (nr. 9)
  • Q-park ved Z-huset (nr. 10)
  • Det er også muligt (men udelukkende via betaling med app’en EasyPark) at parkere i enkelte p-båse i parkeringkælderen i boligbyggeriet AARhus lige ved siden af teatret (nr. 1). Det gælder bås 122-126 og 129-143 (vi tager forbehold for ændringer).
    Kig efter
    EasyParkskiltet på søjlerne, så du ved, om du kan parkere i den enkelte bås.
  • Derudover er der midlertidige, gratis parkeringsbåse, der kan benyttes i 3 timer (ubegrænset efter kl. 18.00), på Bernhard Jensens Blvd. (nr. 11).
  • Handicapparkering er muligt flere steder nær teatret. Der er en gratis handicap-p-plads, på området bag ved teaterbygningen (følg den første vej til højre efter Havnebadet). Derudover er der en handicap-p-plads, der kan benyttes mod betaling, i parkeringkælderen i boligbyggeriet AARhus. Båsen ligger på venstre hånd, lige når I er kørt ind ad porten til parkeringskælderen.

Har du spørgsmål angående parkering, er du altid velkommen til at kontakte os.
Er du i tvivl, så anbefaler vi, at I kører i god tid.

Cykelparkering

Foran teatret, ud mod vandet, er der installeret cykelstativer. Du kan også parkere lige bag teaterbygningen, hvor der er et mindre område til cykelparkering