Find vej til Teatret Gruppe 38 på Aarhus Ø - Gruppe 38

NB: Teatret Gruppe 38 er på Horsens Teaterfestival, og det er derfor ikke muligt at købe billetter på teatrets kontor fredag den 20. sep 2019. Vi tager telefonen/besvarer e-mails i begrænset omgang ind til kl. 15.00.

Find vej til Teatret Gruppe 38 på Aarhus Ø

Kilden og HIndby - AARhus

Velkommen til første teatersæson i nyt teaterhus på Aarhus Ø

Teatret Gruppe 38 er nu flyttet ind i vores nye teaterhus på Aarhus Ø, og den første teatersæson på den nye adresse er skudt igang.

Teatret var ved at vokse ud af rammerne i huset i Mejlgade, og derfor glæder det os at få lidt mere plads til scenekunst og publikum. Men Gruppe 38 er det samme teater – det er kun vores adresse, faciliteter og muligheder, der har forandret sig.

Vores lokaler på Aarhus Ø er tegnet af BIG – Bjarke Ingels Group, og rummer to sale. Det gør, at vi har mulighed for at præsentere lidt større forestillinger med plads til op til ca. 140 tilskuere og helt små, nære forestillinger, der spiller for maks 50.

De nye faciliteter åbner også for nye samarbejder, og der vil med tiden blive mulighed for at opleve både foredrag, koncerter, udstillinger mm.

På Aarhus Ø er vi en del af en af en ny og spændende bydel med restauranter, caféer og strandpromenade, der satdig er under udvikling. Vi glæder os til at byde jer inden for i hyggelige og nære rammer.

Adresse:
Irma Pedersens Gade 222

Find vej

Teatret er placeret på Irma Pedersens Gade 222, 8000 Aarhus C – lige ved havnebadet på Bassin 7 på Aarhus Ø.

Hvis du følger Bernhard Jensens Blvd på gåben eller cykel, drejer du blot til højre, når du når til havnebadet for at gå langs vandet ned til teatret.

Kommer du med offentlig transport, kan du tage bybus 23 til Nikoline Kochs Plads, bybus 17 eller letbane L1 til Østbanetorvet.
Det er også muligt at tage lang række busser til Nørreport og letbane L2 til Nørreport/Skolebakken, hvorfra det tager cirka 15-20 minutter at gå til teatret.

Parkering

Det er muligt at parkere kort fra teatret mod betaling i områdets parkeringskældre og på diverse parkeringspladser – fx på Thit Jensens Gade (drej til højre fra Bernhard Jensens Blvd.), hos Navitas, Q-park ved Havnens Perle og Q-park ved Z-huset.

Derudover er der midlertidige gratis parkeringsbåse, der kan benyttes i min. 3 timer, på Bernhard Jensens Blvd., hvor letbanen i fremtiden skal anlægges.

Har du brug for at sætte en eller flere person(er) af ved indgangen til teatret, fx på grund af gangbesvær, kan du fra Bernhard Jensens Blvd. følge den første (grus)vej til høre, efter skiltet for Irma Pedersens Gade.

Har du spørgsmål angående parkering, er du altid velkommen til at kontakte os.

Hvis du tager cyklen

Da havnepromenaden ikke står færdig endnu, er der desværre ikke installeret cykelstativer foran teatret på nuværende tidspunkt. Derfor kan det være en fordel at parkere neden for trappen foran bygningen, langs vandet – eller bag teatret, hvor der er et mindre område til cykelparkering – herfra kan man tilmed cykle direkte på en asfalteret midlertidig vej, der fører ud til Bernhard Jensens Blvd. Der er ligeledes cykelparkering ved bassin 7, lige når du er nået over broen fra Bernhard Jensens Blvd.

Administration

Adgang til teatrets administration findes på den side af bygningen, der vender ud mod boligbyggeriet AARhus. Indgangen til administrationen er skiltet, og døren er åben kl. 9.00-15.00 alle hverdage.