Vi flytter i nyt teaterhus på Aarhus Ø - Gruppe 38

Vi flytter i nyt teaterhus på Aarhus Ø

Aarhus Ø, Pier 4, foto: Lars K. Olesen

Til august 2019 flytter Teatret Gruppe 38 fra sine charmerende, men efterhånden lidt for små, lokaler i Mejlgade til den nye havnebydel Aarhus Ø.

Med sæson 2019-20 åbnes et helt nyt kapitel for Teatret Gruppe 38, når vi rykker ind i nye omgivelser iet helt nyt teaterhus i den nye havnebydel Aarhus Ø. Teatret var efterhånden ved at vokse ud af rammerne i huset i Mejlgade, og derfor glæder vi os over at få lidt mere plads. Men Teatret Gruppe 38 forbliver det samme, intime teater – det er kun vores adresse, faciliteter og muligheder, der har forandret sig.

Det nye teaterhus er tegnet af arkitektfirmaet BIG – Bjarke Ingels Group, og rummer to sale. Det gør, at vi får mulighed for at præsentere både lidt større forestillinger med plads til op til 140 tilskuere og helt små, nære forestillinger, der spiller for under 50.

De nye faciliteter åbner også for nye samarbejder, og der vil med tiden blive mulighed for at opleve både foredrag, koncerter, udstillinger mm. ud over vores egen teaterproduktion, som fortsat vil bestå af ægte, lyslevende teaterforestillinger for både voksne og børn.

På den nye adresse bliver vi en del af en af en ny og spændende bydel med restauranter, caféer og strandpromenade. Vi glæder os til at byde publikum indenfor i hyggelige og nære rammer – kun et stenkast væk fra vores nuværende beliggenhed.

Den nye adresse bliver:
Irma Pedersens Gade 222
8000 Aarhus C

Her på siden kan du følge processen mod Teatret Gruppe 38’s flytning fra Mejlgade til Aarhus Ø.

Artikel om rejsegilde for byggeprojektet AARhus, april 2018

Foto: Horsens Folkeblad - Axel Schütt
Foto: Aarhus Ø, Pier 4, Horsens Folkeblad – Axel Schütt

Teatret Gruppe 38 flytter i den trekantede bygning, hvilken der kan ses betonelementer til neden for de A-formede boligbygninger, som Rune Kilden står på taget af på billedet.

Aarhus Ø, Pier 4, Marts 2019

Fotos: Lars K. Olesen

Aarhus Ø, Pier 4, November 2018

November 2018

November 2018 November 2018

Den 30. november var vi nede og besøge vores nye teater på Aarhus Ø sammen med Rune Kilden og kommunen med kulturrådmand Rabih Azad-Ahmad i spidsen. Og selv om der stadig mangler meget, så begynder man virkelig at kunne fornemme, at det bliver et fantastisk hus.

Vi glæder os helt vildt til at kunne invitere publikum indenfor til næste år.

Aarhus Ø, Pier 4, Juni 2018

Byggeriet set fra vandet. Fotos: Lars K. Olesen

Aarhus Ø, Pier 4, Maj 2018

Maj 2018 - foto Lars K. Olesen   Maj 2018 - foto Lars K. Olesen