Vi åbner nyt teaterhus på Aarhus Ø - Gruppe 38

Ny adresse: Irma Pedersens Gade 222, 8000, Aarhus C (Ø) Læs mere
Teatret Gruppe 38 holder sommerferie og er derfor lukket fra 5. juli kl. 15.00 til og med 4. august 2019.

Vi åbner nyt teaterhus på Aarhus Ø

Kilden og HIndby - AARhus

Til august 2019 åbner Teatret Gruppe 38 nyt teaterhus i den nye havnebydel Aarhus Ø.

Med sæson 2019-20 åbnes et helt nyt kapitel for Teatret Gruppe 38, når vi åbner et helt nyt teaterhus i den nye havnebydel Aarhus Ø. Teatret var ved at vokse ud af rammerne i huset i Mejlgade, og derfor glæder vi os over at få lidt mere plads. Men Teatret Gruppe 38 forbliver det samme teater – det er kun vores adresse, faciliteter og muligheder, der har forandret sig.

Det nye teaterhus er tegnet af arkitektfirmaet BIG – Bjarke Ingels Group, og rummer to sale. Det gør, at vi har mulighed for at præsentere lidt større forestillinger med plads til op til ca. 140 tilskuere og helt små, nære forestillinger, der spiller for maks 50.

De nye faciliteter åbner også for nye samarbejder, og der vil med tiden blive mulighed for at opleve både foredrag, koncerter, udstillinger mm. ud over vores egen teaterproduktion, som fortsat vil bestå af ægte, lyslevende teaterforestillinger for både voksne og børn.

På den nye adresse er vi en del af en af en ny og spændende bydel med restauranter, caféer og strandpromenade. Vi glæder os til at byde publikum indenfor i hyggelige og nære rammer – kun et stenkast væk fra vores nuværende beliggenhed.

Adresse:
Irma Pedersens Gade 222

Indvielse af AARhus-byggeriet, 24. juni 2019

indvielse af AARhus 24 juni 2019

Aarhus Ø, Pier 4, Marts 2019

Fotos: Lars K. Olesen

Aarhus Ø, Pier 4, November 2018

November 2018

November 2018 November 2018

Den 30. november var vi nede og besøge vores nye teater på Aarhus Ø sammen med Rune Kilden og kommunen med kulturrådmand Rabih Azad-Ahmad i spidsen. Og selv om der stadig mangler meget, så begynder man virkelig at kunne fornemme, at det bliver et fantastisk hus.

Vi glæder os helt vildt til at kunne invitere publikum indenfor til næste år.

Aarhus Ø, Pier 4, Juni 2018

Byggeriet set fra vandet. Fotos: Lars K. Olesen

Aarhus Ø, Pier 4, Maj 2018

Maj 2018 - foto Lars K. Olesen   Maj 2018 - foto Lars K. Olesen