Bodil Alling modtager hæderslegat af Wilhelm Hansen Fonden

Wilhelm Hansen Fonden uddeler hæderslegater á 75.000 kroner til tyve danske kunstnere, der er forbilleder for alle i kulturlivet. Blandt andet til skuespiller og teaterleder på Teatret Gruppe 38, Bodil Alling.

Det er ikke første gang, at Bodil Alling høster fornem anerkendelse for sit arbejde med scenekunst. Senest i 2018 blev hun tildelt livsvarig hædersydelse af Statens Kunstfond med denne begrundelse: “Bodil Alling har betaget sit publikum med glæde og gys, humor og alvor – med en altid raffineret sans for den rette balance. Hun har med sin særegne og finurlige kunstneriske profil mejslet nærværende historier og fortællinger langt ind i sjælen på publikum i Danmark og over hele verden.”

I 2017 modtog Bodil Alling Lauritzen Fondens Visionsprisen. Her lød motivationen således: “Skuespiller og kunstnerisk leder Bodil Alling modtager prisen for høj kunstnerisk kvalitet, visioner og evne til at effektuere sin fabulerende, og tillige jordbundne og sprudlende idérigdom.”

Hun modtog i 2013 også Ole Haslunds Kunstnerlegat for sin mangeårige kunstneriske indsats.