Se information om coronavirus

Information om COVID-19

Kilden og HIndby - AARhus

Teatret Gruppe 38 følger selvfølgelig Sundhedsstyrelsen og regeringens retningslinjer så vidt som muligt, så vi kan passe på publikum og vores ansatte.

Før dit besøg

Alle arrangementer gennemføres
Forsamlingsforbuddet på 10 personer er ikke gældende for kulturinstitutioner, der kan overholde regler for afstand og brug af mundbind, og derfor er vores arrangementer ikke aflyste.

Køb gerne billet i god tid
Så længe det er nødvendigt, er der færre antal billetter i salg til langt de fleste arrangementer – derfor kan det være en særlig god idé i denne sæson at købe sine billetter i god tid.

Betal elektronisk
Vi opfordrer alle publikummer til at købe billetter online eller ved henvendelse over mail eller telefon – ligesom vi opfordrer kunder til at al betaling foregår elektronisk.

Under dit besøg

Mundbind er påkrævet når du ikke er siddende
Teatret Gruppe 38 holder sig til myndighedernes retningslinjer, og derfor skal du lige nu have mundbind på, når du er stående, imens du opholder dig i vores lokaler – også i salene. Du kan købe et type 1-mundbind ved indgangen til teatret for 5 kr.

Begrænset plads i vores foyer (max 19 personer)
Foyeren er forbeholdt publikummer, der ønsker at købe noget i teatrets bar eller at benytte toiletterne. Vi sørger for udendørs siddepladser, når vejret tillader det, og har heldigvis adgang til et større tilstødende lokale til vores gæster i den kommende tid. Det kan være en idé ikke at komme i alt for god tid, hvis du ikke har behov for kaffe og lignende.

Efterlad en tom stol mellem dig/jer og “de andre”
Hvis I ikke allerede har tæt fysisk kontakt, skal der være en tom stol mellem jer i salen – og selvfølgelig mindst en meters afstand, hvor I ellers færdes. Vi hjælper jer med at komme godt på plads i salene, der har unummerede pladser.

Undgå tæt kødannelse
Vi beder publikum om at undgå at stille sig i tæt kø ind til salen, i baren, foran toiletter osv. Hold mindst en meters afstand mellem hinanden, med mindre I allerede har tæt fysisk kontakt.

Tag jakker og tasker med ind i salen
For at undgå, at for mange personer opholder sig i garderoben, beder vi jer om at tage jakker og tasker med jer ind i salen.

Byt din billet, hvis du har symptomer
Har du symptomer på covid-19, eller venter du på svar fra en test, skal du selvfølgelig blive hjemme. Grundet de særlige omstændigheder har vi i en begrænset periode udvidet vores byttepolitik, sådan at publikummer, der har symptomer på covid-19, kan få byttet deres billet til en anden forestilling i den indeværende sæson 20-21.

For at få ombyttet din billet, skal du kontakte os inden forestillingsstart. Efter forestillingen er ombytning desværre ikke mulig.

Vi skal have besked senest 7 dage efter dit afbud om, hvilken anden forestilling du gerne vil bytte billetterne til. Derefter kan Teatret Gruppe 38 desværre ikke redigere din ordre.

Aflysninger
Alle billetkøb til forestillinger, der skulle bliver aflyst grundet pandemien, bliver omstødt til et gavekort eller refunderet til en bankkonto efter ønske, så længe vi får besked inden den i sådanne tilfælde angivne svarfrist.

Pas på dig selv, hvis du er i risikogruppen
Vi opfordrer kraftigt personer, der er i særlig risiko for et alvorligt sygdomsforløb med covid-19, at udvise stor forsigtighed, når de besøger teatret.

Vi opdaterer løbende denne side.

Vi henviser desuden til Sundhedsstyrelsens anbefalinger omkring forebyggelse af smitte.