Information om COVID-19 og aflysninger/flytninger af forestillinger. Køb vores populære plakater.

Information om COVID-19

Kilden og HIndby - AARhus

Teatret Gruppe 38 følger selvfølgelig Sundhedsstyrelsen og regeringens retningslinjer, så vi kan passe på publikum og vores ansatte.

Før dit besøg

Vi åbner 6. maj – alle arrangementer indtil den 5. maj 2021 er aflyste eller flyttede.

Coronapas og restriktioner fra 6. maj 2021
Fra den 6. maj 2021 er Teatret Gruppe 38 igen åben med de samme restriktioner, der var gældende i efteråret 2020, om med et krav om fremvisning af gyldigt corona-pas.

Se Sundhedsstyrelsens guide til regler for og brug af corona-pas.

Køb gerne billet i god tid
Så længe det er nødvendigt, er der færre antal billetter i salg til langt de fleste arrangementer – derfor kan det være en særlig god idé i denne sæson at købe sine billetter i god tid.

Betal elektronisk
Vi opfordrer alle publikummer til at købe billetter online eller ved henvendelse over mail eller telefon – ligesom vi opfordrer kunder til at al betaling foregår elektronisk, også i vores teaterbar.

Under dit besøg

Mundbind er påkrævet, når du ikke er siddende
Du skal have mundbind på, når du er stående, imens du opholder dig i vores lokaler – også i salene. Du kan købe et type 1-mundbind ved indgangen til teatret for 5 kr.

Begrænset plads i vores foyer (max 19 personer)
Foyeren er forbeholdt publikummer, der ønsker at købe noget i teatrets bar eller at benytte toiletterne. Vi sørger for udendørs siddepladser, når vejret tillader det, og har heldigvis adgang til et større tilstødende lokale til vores gæster i den kommende tid. Det kan være en idé ikke at komme i alt for god tid, hvis du ikke har behov for kaffe og lignende.

Efterlad en tom stol mellem dig/jer og “de andre”
Hvis I ikke allerede har tæt fysisk kontakt, skal der være en tom stol mellem jer i salen – og selvfølgelig mindst en meters afstand, hvor I ellers færdes. Vi hjælper jer med at komme godt på plads i salene, der har unummerede pladser.

Undgå tæt kødannelse – stil jer ikke i kø foran indgangen til salen
Vi beder publikum om at undgå at stille sig i tæt kø ind til salen, i baren, foran toiletter osv. Hold mindst en meters afstand mellem hinanden, med mindre I allerede har tæt fysisk kontakt.

Husk, at alle kan få en god plads med godt udsyn og undgå at stille jer i kø foran døren ind til salen. Kødannelse foran indgangen til salen har også indflydelse for tilgang til bar og toiletter, og skaber derfor problemer for overholdelse af retningslinjer for afstand.

Tag jakker og tasker med ind i salen
For at undgå, at for mange personer opholder sig i garderoben, beder vi jer om at tage jakker og tasker med jer ind i salen.

Aflysninger
Alle billetkøb til forestillinger, der skulle blive aflyst grundet pandemien, bliver omstødt til et gavekort eller refunderet til en bankkonto efter ønske, så længe vi får besked inden den i sådanne tilfælde angivne svarfrist. Er en forestilling aflyst grundet COVID-19, og har du ikke hørt fra os en uge derefter, så beder vi dig om at kontakte os på email-adressen post@gruppe38.dk.

Pas på dig selv, hvis du er i risikogruppen
Teatret Gruppe 38 opfordrer kraftigt personer, der er i særlig risiko for et alvorligt sygdomsforløb med COVID-19, til at udvise stor forsigtighed, når de besøger teatret.

Vi opdaterer løbende denne side.

Vi henviser desuden til Sundhedsstyrelsens anbefalinger omkring forebyggelse af smitte.