Se information om coronavirus

Information om COVID-19

Kilden og HIndby - AARhus

Teatret Gruppe 38 følger selvfølgelig Sundhedsstyrelsen og regeringens retningslinjer, så vi kan passe på publikum og vores ansatte. Vi tager alle nødvendige forbehold, blandt andet ved at sikre afstand og adgang til håndvask og håndsprit.

Før dit besøg

Alle arrangementer gennemføres
Forsamlingsforbuddet på 50 personer er ikke gældende for kulturinstitutioner, der kan overholde regler for afstand og brug af mundbind, og derfor er vores arrangementer ikke aflyste.

Køb gerne billet i god tid
Så længe det er nødvendigt, er der færre antal billetter i salg til langt de fleste arrangementer – derfor kan det være en særlig god idé i denne sæson at købe sine billetter i god tid.

Betal elektronisk
Vi opfordrer dog alle publikummer til at købe billetter online eller ved henvendelse over mail eller telefon – ligesom vi opfordrer kunder til at al betaling foregår elektronisk.

Under dit besøg

Mundbind er påkrævet når du ikke er siddende, eller i salen
Teatret Gruppe 38 holder sig til myndighedernes retningslinjer, og derfor skal du lige nu have mundbind på, når du er stående, imens du opholder dig i vores lokaler – uden for salene. Du kan købe et type 1-mundbind ved indgangen til teatret for 5 kr.

Begrænset plads i vores foyer (max 19 personer)
Foyeren er forbeholdt publikummer, der ønsker at købe noget i teatrets bar eller at benytte toiletterne. Vi sørger for udendørs siddepladser, når vejret tillader det, og har heldigvis adgang til et større tilstødende lokale til vores gæster i den kommende tid. Det kan være en idé ikke at komme i alt for god tid, hvis du ikke har behov for kaffe og lignende.

Efterlad en tom stol mellem dig/jer og “de andre”
Hvis I ikke allerede har tæt fysisk kontakt, skal der være en tom stol mellem jer i salen – og selvfølgelig en meters afstand, hvor I ellers færdes. Vi hjælper jer med at komme godt på plads i salen, der har unummerede pladser.

Undgå tæt kødannelse
Vi beder publikum om at undgå at stille sig i tæt kø ind til salen, bar, toiletter osv. Hold en meters afstand mellem hinanden, med mindre I allerede har tæt fysisk kontakt.

Tag jakker og tasker med ind i salen
For at undgå for tæt kontakt i garderoben, beder vi jer om at tage jakker og tasker med jer ind i salen.

Ydeligere information

Byt din billet, hvis du har symptomer
Har du symptomer på covid-19, beder vi dig selvfølgelig om at blive hjemme. Grundet de særlige omstændigheder har vi i en begrænset periode udvidet vores byttepolitik, sådan at publikummer, der har symptomer på covid-19, kan få byttet deres billet til en anden forestilling. Kontakt teatret inden forestillingstart for at bytte din billet.

Aflysninger
Alle billetkøb til forestillinger, der skulle bliver aflyst grundet pandemien, bliver omstødt til et gavekort eller refunderet til en bankkonto efter ønske.

Pas på dig selv, hvis du er i risikogruppen
Vi opfordrer kraftigt personer, der er i særlig risiko for et alvorligt sygdomsforløb med covid-19, at udvise stor forsigtighed, når de besøger teatret.

Vi opdaterer løbende denne side.

Vi henviser desuden til Sundhedsstyrelsens anbefalinger omkring forebyggelse af smitte.